Yellostonepark dag 1 - Reisverslag uit Assen, Nederland van henkenconny - WaarBenJij.nu Yellostonepark dag 1 - Reisverslag uit Assen, Nederland van henkenconny - WaarBenJij.nu

Yellostonepark dag 1

Door: Henk

27 Mei 2014 | Nederland, Assen

Vanmorgen van uit Cody vertrokken en eerst de plaatselijke Walmart bezocht om de koelkast te vullen. Daarna vi de oostelijke ingang het Yellostone Park ingereden. Op grote hoogte nog tot de knieën in de sneeuw gestaan, waarna we zijn doorgereden om het Yellostone meer, naar Old Faithful, waar een grote geiser zou zijn die nog werkte. Ben er niet achter gekomen of het echt uit zichzelf ging, maar bij aankomst stond het zwart van de mensen en begon de geiser te spuiten. Omdat we bijna helemaal achteraan stonden, slechts enkele foto's van grote afstand kunnen maken. Iedereen vervolgde zijn weg en wij bleven in de hoop/afwachting dat het zo weer zou gebeuren, maar wat er ook gebeurde, geen spuitende geiser. Onze weg vervolgd in westelijke richting om in Madisons de nacht te gaan doorbrengen op de camping, maar die bleek vol. Volgens een medewerker konden we alleen nog kampere bij de oost ingang, anderhalf uur terug rijden of het park uit aan de westzijde en daar in het dorp gaan staan. Dit hebben we maar gedaan, maar toen was het inmiddels 20.00 uur geworden. Geen zin meer om zelf te koken, dus plaatselijke iets gegeten. Het was een grote teleurstelling dat we niet gewoon op 1 van de vele gewone parkeerplaatsen mochten staan. Hier in alle informatie niets over gelezen. Als we dat namelijk hadden geweten, hadden we bij het inrijden direct gereserveerd, dus doe hier je voordeel mee, want er zijn niet echt veel plaatsen volgens mij. Vandaag gaan we weer het park in en rijden dan naar de noorduitgang. Volgens informatie is het stuk tussen Canyon Village en Roosevelt nog afgesloten vanwege de hoogte en dus nog aanwezige sneeuw. Helaas nog geen beren gezien, wel veel bizons, die vrij rond lopen en ook de rijbaan als weide gebruiken, dus erg voorzichtig de bochten om en langzaam rijden. Al met al een lange en mooi dag en veel mooie indrukken opgedaan.
Gr. Van ons vieren, C. D. H. en H.

• 27 Mei 2014 - 21:28

He denk al, eendag niets gehoord... Nu wel een goede camping geregeld voor aankomende nacht ? Gelukkig hebben jullie je bedje wel altijd bij jullie.

Groetjes , Marcus, carmen, Mira en Armin